19 martie 2010

Icom IC-02AT

A fost prima statie radio cu frecventa setabila din taste, in banda de 2m, pe care am avut ocazia sa o ascult si sa ma joc cu ea. Se intampla candva, prin iarna lui 1995.
Am fost impresionat de calitatea semnalului audio pe care il reda acea cutiuta precum si de senzatia de statie compacta si buna de batut cuie! Iti lasa impresia ca poti ace orice cu ea si ca va continua sa mearga indiferent de incercarile prin care va trece. Si se pare ca nu sunt singurul!
Una peste alta, este o statie din perioada cand producatorii faceau statii care sa reziste o generatie; cu unele mici modificari este capabila sa scoata 7W. Nu ca intre 7 si 4 ar fi o mare diferenta, dar asta spune ceva despre rezerva de putere a etajului final.
Privind retrospectiv, imi dau seama ca avea o receptie foarte sensibila dar imi este greu sa imi imaginez cum s-ar comporta in conditiile de poluare radioelectrica din zilele noastre. Presupun insa ca ar face fata onorabil pentru ca acea generatie avea filtre serioase in front end.
Bateria tinea cam o saptamana in conditiile in care nu prea emiteam.

Este una din primele statii care aveau encoder CTCSS incorporat si nu ca modul optional.
Statia are 10 locatii de memorie dar, in primele 5 locatii nu se pot programa tonuri CTCSS diferite!

Documentatia statiei o puteti gasi aici.

Niciun comentariu:

Most viewed posts in last 30 days